donderdag 16 december 2010

Je moet het positieve willen zien

Een been in het gips is niet alleen negatief. Na mijn studeerkamer was gisteren de kast in de kamer aan de beurt. Alles eruit gehaald en bijna niets meer terug gedaan. Wat niet terug ging is grotendeels in de vuilnisbak beland en voor een klein deel ergens anders opgeruimd (opgeruimd niet zomaar ergens neergelegd). Van de twee naaidozen die in de kast stonden heb ik er één gehouden. En ook die inhoud is met 70% afgenomen. Ik leer het wel, weggooien. Ik krijg er zelfs lol in. Toen de twee laatjes van de kast leeggehaald waarbij ook weer veel in de vuilniszak terecht kwam maar ook adressen die wij kwijt waren weer tevoorschijn kwamen. Vandaag kwam Françoise (zwemvriendin) helpen met schoonmaken van de benedenverdieping. Terwijl zij bezig was in de woonkamer heb ik in de keuken de laden leeg gehaald, schoongemaakt en weer ingeruimd en alle apparatuur op het aanrecht uit elkaar gehaald, goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet.Gisteravond had ik zelf al de slaapkamer schoongemaakt en de badkamer, op de vloeren na, die mag Kees doen. Bukken kan ik niet dus alleen de dingen waar ik staande bij kan kunnen door mij schoongemaakt worden.Was vanmiddag wel bekaf want zo'n been gebruik je dan wel niet bij het schoonmaken maar het hindert je wel in je bewegingen. En daar werd ik behoorlijk moe van. Maar nu zit ik dus in een opgeruimd schoon huis en dat was mij zonder gebroken knieschijf echt niet gelukt. Nog even en ik vraag maandag als het gips er toch af mag, of ze het nog een weekje kunnen laten zitten.Komt mijn zolder misschien ook nog aan de beurt :-)
Vanavond even rustig aan en dan kan ik morgen de kerstversiering aan gaan brengen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Loek woon je nog wel op het zelfde adres, anders zou je je eigen huis niet herkennen. Als je daar nou klaar bent, en je kunt niet aan de zolder beginnen, dan kun je mooi hier even komen. alles is gelijkvloers zoals je weet, en je gaat je gang maar. Dus tot ziens, zoals altijd, je helpvolle broer. Ab