maandag 7 april 2014

Soms worden keuzes voor je gemaakt

De  Europese ranglijsten over 2013 zijn uit. De LEN is eindelijk met zijn tijd meegegaan en ze zijn voor het eerst op internet te vinden. Natuurlijk kijk ik dan even naar mijn oude afstanden, de 200, 400, 800 en 1500 vrije slag. En ja hoor, was er niets met mij gebeurd, dan zou ik daar tussen hebben gestaan. Helaas er is wel het een en ander gebeurd maar kijk ik leef en zwem er nog steeds gelukkig op los. Ja soms vind ik het jammer dat ik nooit zal weten wat mijn snelste tijd zou zijn geweest. Maar..... ik heb wel gezien dat mijn dochter moeder werd. Ik heb dat jochie, mijn kleinzoon, nu al 22 maanden mee mogen maken. Stapelgek ben ik op hem. Daarbij vallen goede zwemtijden in het niet.
Stel dat ik geen longkanker had gehad. Stel dat ik al die jaren lekker door had kunnen trainen. Stel dat mijn dochter dan gevraagd had kun je een dagje oppassen en dat ik daarvoor een training had moeten missen. Wat had ik dan gekozen? Waarschijnlijk had ik ook dan voor mijn kleinzoon gekozen, maar de keuze was wel wat moeilijker geweest.
Het leven heeft de keuze voor mij gemaakt. Moet ik nu een training laten schieten voor mijn kleinzoon dan is dat totaal geen probleem voor mij. Mijn kleinzoon gaat voor alles.
En ach, had ik het nog zes jaar volgehouden alles opzij te zetten voor mijn zwemmen? Dat is ook de vraag nog maar.
Het leven heeft een keuze voor mij gemaakt. Dat had wat mij betreft wel op een andere manier gemogen maar uiteindelijk is de uitkomst niet zo slecht. Ik leef, ik heb een kleinzoon, waar ik van houd en ik zwem nog steeds met plezier.

Geen opmerkingen: