zondag 30 december 2012

Zwemmend hoesten of hoestend zwemmen?

De laatste jaren breng ik de kerstperiode hoestend door. Dit jaar was daarop geen uitzondering. De laatste drie weken kon ik door het hoesten slechts één keer in de week trainen. Dat kun je eigenlijk geen trainen noemen, maar het is wel regelmatig in het water liggen. Dat dan weer wel. Vandaag weer lekker getraind, waarbij ik mijzelf de vraag stelde of dit zwemmend hoesten of hoestend zwemmen was. Beide disciplines beheers ik uitstekend. Bovendien doen na een zware training of na een periode van hoesten dezelfde spieren pijn. Je zou dus kunnen zeggen dat als ik niet kan trainen door het hoesten, het hoesten zelf toch de spieren prikkelt tot werken. Leuke gedachte. Doe ik toch noch iets aan mijn conditie, als ik niet in het water lig.

1 opmerking:

Esther zei

Pfffft al dat gehoest is ook niet niks....wel naar de huisarts als het te lang duurt...Alle goeds voor 2013
XXX