donderdag 15 december 2011

Twee bange dagen

Een ingetrokken tepel kan duiden op een tumor. Dit hoeft echter niet zo te zijn. Toen ik dit dinsdagmorgen bij mijzelf constateerde toch maar direct een afspraak met de huisarts gemaakt voor de volgende morgen. Huisarts kon niets anders ontdekken dan die ingetrokken tepel maar gaf een verwijzing voor een mammografie. Daarvoor kon ik donderdag om 16.10 uur terecht. 15.45 uur Was ik al op de röntgenafdeling. 15.50 uur kon ik al geholpen worden. 16.05 uur kreeg ik de voorlopige uitslag dat er niets gevonden was en een uur later belde mijn huisarts dat alles goed was. Geen bijzonderheden te zien.
Dit is de zakelijke kant van het verhaal. Mijn gevoelens waren die van 5 jaar geleden. Ongeloof, niet willen geloven in iets ernstigs, jezelf voorhouden dat zoiets niet betekent dat je ook kanker hebt. Tegelijk weten dat mijn niet geloven in iets ernstigs destijds niet terecht was. Nu gelukkig wel. Niets aan de hand.
En nu ben ik ontzettend moe. Twee zulke spannende dagen eisen hun tol. Gelukkig waren het er maar twee. En gelukkig was de uitslag goed. Hoeveel lotgenoten ken ik  inmiddels die dit zo vaak meemaken en dan  een slechte boodschap krijgen of in het beste geval een minder slechte uitslag. Het zijn er veel. Teveel!

1 opmerking:

Sagita zei

Ja ik kan me er alles bij voorstellen!