woensdag 13 oktober 2010

Ik krijg echt lol in mijzelf

Vanmiddag in mijn eentje een training van 2000 meter afgewerkt. De eerste training deze week want die van maandag moest ik laten schieten. Teveel last van die gordelroos.
Na een inzwemprogramma van 800 meter kwam de kern 8x100 vrij met 15 sr en een vaste vertrektijd. De 15 sr heb ik maar verhoogd tot 20 sec rust, ik lig tenslotte bijna tweemaal zo lang in het water dan de anderen.
Na de eerste 100 meter tikte ik aan in 2.20. Dat werd dus een vertrektijd van iedere 2.40. En wat gebeurde? Iedere 100 meter m.u.v. de 3e en de 6e die alleen met armen ging tikte ik bij exact 2.20 aan. Niet 2.19; niet 2.21; nee 2.20. De 2x100 met armen gingen in 3 à 4 sec langzamer.
Als dat niet vlak zwemmen is!
Niet te geloven dat ik vijf jaar geleden de 1500 meter zwom met een gemiddelde van 1.55 per 100 meter. Natuurlijk niet helemaal te vergelijken. Die tijd zwom ik in een snel pak in een snel bad. Nu lag ik in een trainingsbadpak in een baan met tegenstroom. Terwijl ik zwom had ik lol in mijzelf. Ben benieuwd hoe die 1500 vrijdagavond in Luxemburg gaat.

1 opmerking:

Anoniem zei

hoe is het gegaan in Luxemburg Loek. Je broertje.