dinsdag 27 oktober 2015

Luxemburg Open Kampioenschappen 2015

Als ieder jaar weer gezellig met Lidia in de auto. Dit keer veel files onderweg. Na 5 kwartier pas 60 km afgelegd. Geeft niet. We hebben zoveel bij te praten dat de oorspronkelijke duur van de reis te kort zou zijn geweest. En het voordeel van in de file staan op de ene snelweg is dat de file op de volgende inmiddels is opgelost als we daar eindelijk zijn. Eerste pr al te pakken. Tweede 60 km ging in een half uur. Aangekomen in Luxemburg in het sportcomplex ging al vlug het uit. Dus vroeg gaan slapen.


Als vanouds weer ontzettend gezellig. Bovendien goed gepresteerd. Door de resultaten van de race-pace setjes in de training voelde ik wel enige druk toen ik aan de start ging voor de 200 rug. Maar de verwachtingen werden waargemaakt met een pr van 13 sec. Dat is natuurlijk leuk, maar heeft wel gevolgen voor de race-pace de komende tijd. Die moeten dus 3 sec sneller per 50 m.  Betekent ook weer dat ik het aantal keren dat ik die tijd haal achter elkaar minder zal zijn, dus dat ik eerder mag stoppen. Altijd alles van de zonnige kant blijven zien.
De tijd op de 100 rug, gezwommen nog nahijgend van de zeer snelle 50 vrij in de estafette, geeft ook aan dat het nog sneller moet kunnen op de rugslag. Daar ga ik mij dus op richten dit seizoen in de aanloop naar het EMK volgend jaar.Van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn zwembadkleding, in afwachting van de nieuwe clubkleding, alvast aan te passen aan de nieuwe verenigingsnaam.

Geen opmerkingen: