woensdag 14 augustus 2013

Het was in jaren niet zo spannend

Na het EMK in Stockholm in 2005 waren de wedstrijden niet meer spannend. Ik wist waar ik zou eindigen. In de achterste regionen. Voor de vrije slag afstanden geldt dat nog steeds. Mijn 50 meter tijd is zo'n 10 sec langzamer geworden. Dan is het niet zo moeilijk uitrekenen dat naarmate de afstand langer wordt mijn tijd steeds minder meetelt in het internationale circuit. Omdat ik mijzelf natuurlijk niet moet pesten heb ik mijn vrije slag daarom vaarwel gezegd voor de grote toernooien, met uitzondering dan van de 3km. Daarvoor vind ik die afstand te leuk om te zwemmen. Ik ben nu overgeschakeld op de school- en rugslag en met name op de rugslag kan het tijdens het komend EMK weer spannend worden. Een plaats bij de eerste 10 en dus een diploma, behoort tot de mogelijkheden. Ik heb nu zo'n twee maanden lekker kunnen trainen. Het dipje van vorige week ben ik weer te boven gekomen door de trainingsafstand te maximaliseren tot 2000/2400 meter. Vandaag tijdens training zwom ik een 2.25 op de 100 rug, terwijl ik met 2.27 ingeschreven sta. Een rangschikking bij de eerste tien zou ik natuurlijk heel leuk vinden, maar een goede tijd vind ik eigenlijk nog belangrijker. Ik hoop dus op een goede tijd die mij bij de eerste tien brengt op de 100 en 200 rug. Ook op de 200 school sta ik er niet slecht voor. Vandaag over drie weken heb ik de 100 rug er al weer opzitten. Dan weet ik hoe het afgelopen is. 

Geen opmerkingen: