woensdag 28 maart 2012

Alleen maar doen wat je leuk vindt.

Nee dus! Als ik dat ga doen ben ik weer elke avond in het zwembad te vinden. Ik moet juist activiteiten af gaan stoten. En hoe doe ik dat?
Afstoten wat ik het minst leuk vind. Ja, dat scheelt mij misschien een uur in de week. Dat zet geen zoden aan de dijk.
Dat wat ik leuk vind minderen. Dat is ook moeilijk. Een groep maar voor één uur in de week training geven krijg je dan. Dat is een mogelijkheid. Maar dan raak ik toch de binding met zo'n groep kwijt.
Na heel lang nadenken kom ik maar tot één oplossing. Stoppen met alle trainingen die ik geef. Dan ontstaat er een hoop ruimte. En misschien wel een gat. En onhandig als ik ben zal ik daar zeer beslist invallen. Maar ik hoef ook niet niets meer te doen. Ik hoop dat er vanuit die ruimte die ik nu creëer iets vanuit het gat naar boven komt wat ik wel kan doen zonder mij  over de kop te werken.
Ik heb de longkanker nu 5 1/2 jaar overleefd. Die kanker heeft mij een hoop energie gekost en doet dat nog steeds. Daarnaast, ik kan het niet ontkennen, ben ik ook 5 1/2 jaar ouder geworden. En ook dat betekent dat de energie afneemt.
En straks heb ik een kleinkind waar ik graag energie in stop.
Nu ik dit besluit genomen heb voel ik mij al een stuk rustiger.

6 opmerkingen:

Sagita zei

Spaar je energie maar zodat je straks je kleinkind zwemmen kan leren!

Henriëtte zei

Knap van je dat je dit besluit genomen hebt…
het gaat erom waar JIJ je fijn bij voelt…
er komt vast wel iets anders voor in de plaats…en als je eerst nog geen invulling hebt…ook lekker..jou kennende zal het niet lang duren..(haha)
bovendien ben je binnenkort ook OMA en is het ook heerlijk als je lekker veel tijd en vooral energie aan die kleine man kunt besteden! als jij dan
na een dag kleinzoon gewoon moe bent (wat me logisch lijkt) is het heerlijk dat je dan niet naar het bad moet om training te geven…heb je juist er energie van gekregen
ga je lekker zelf zwemmen…toch!!

Atie zei

Dapper hoor!
Ik ben nog (lang) niet zo ver. Maar ja, dat zou ook wel vreemd zijn aangezien ik net gestart ben met de niveau 4 cursus.

Maar we zullen je vast weten te vinden voor van alles in het zwembad... pas maar op! :-)

Tina zei

De kogel is door de kerk! Dat lucht op?

Marja zei

Dat is in ieder geval een heel duidelijk besluit! Geen open eindjes, een besluit dat voor iedereen duidelijk is. Wel een moeilijk besluit om te nemen, want zoiets besluit je niet zomaar. Training geven en het contact met de zwemmers is iets wat je altijd veel voldoening gaf . Noodgedwongen heb ik dat besluit eerder genomen. Het zal wel even wennen zijn aan de nieuwe situatie, je moet de trainingen en de zwemmers loslaten, niet makkelijk, maar het zal ook rust geven. En... volgend jaar krijg je er een heel leuke nieuwe taak bij!

hendrike zei

Dat moet moeilijk zijn geweest, knap dat je het hebt gedaan, en ik hoop dat het gat je mee valt.