woensdag 30 november 2011

Oei! (Max 1)

Het consumentenprogramma Meldpunt van omroep Max is van plan om 22 december een tv-uitzending te maken over de gevaren van meeroken en van het roken van ‘light’ sigaretten. Voor deze uitzending zoeken ze  mensen die door ‘light’ sigaretten longkanker hebben gekregen en mensen die helemaal niet rookten en bij wie meeroken mogelijk de oorzaak van de longkanker is. De Stichting Longkanker werd gevraagd om te helpen in contact te komen met de patiënten die zij zoeken, liefst vrouwen en in ieder geval boven de 50 jaar.
De stichting Longkanker speelde dit verzoek weer door aan onze Hyves Lotgenotenclub. En ja, ik voldoe aan het profiel. Ik ben longkankerpatiënt, vrouw, meeroker en al een eindje boven de 50 jaar.
Nu sta ik niet te trappelen om op tv te komen. Ik wil ook niet met een beschuldigende vinger naar longkankerpatiënten wijzen die gerookt hebben. Wel ben ik ervan overtuigd dat roken een belangrijke oorzaak is voor het krijgen van longkanker, maar ik ben het ook eens met de zienswijze dat er meer factoren een rol spelen zoals milieuvervuiling, voeding, en misschien nog wel meer.
Dat roken slecht is en dat er meer en betere voorlichting zou moeten komen zullen velen  met mij eens zijn . Dat kinderen nog steeds op school voor het eerst gaan roken vind ik niet kunnen. Kortom, ik heb gebeld met de maker van het programma en zij vindt mij een goede kandidaat. Ik vind het wel heel eng. Ik houd jullie op de hoogte.

4 opmerkingen:

Sagita zei

Mooi blog maar de letters van de tekst zijn nog/weer erg klein. Voor mij bijna niet te lezen.

Loekie zei

Je wordt op je wenken bediend. Alles een slag groter. (BEN JIJ NIET AAN EEN LEESBRIL TOE :-)

Sagita zei

He heerlijk nu kan ik mijn energie voor de tekst gebruiken! Leesbril! Ik heb er inmiddels 5 geprobeerd, heb ook zo'n combi bril, maar mijn zicht is erg verslechterd de laatste tijd. Ik heb last van staar. Misschien wordt het tijd voor een operatie!

Jolanda zei

He Loekie,
Ik vind het super knap dat je mee gaat doen aan het programma van Max. Zet 'm op en dat komt vast wel goed.
In de Longstories film zie je er ook prachtig uit.

Twee vliegen in een klap. Met dit berichtje heb je ook gelijk mijn blog, waarna je vroeg.

Groetjes en liefs
Jolanda