donderdag 9 september 2010

Nou ja, zeg....

In een vorig blog schrijf ik nog dat het met mijn conditie weer bergopwaarts gaat. Ik struin met mijn vriendin lopend heel Barcelona af. Wij bedwingen de Montjuïc door helemaal naar de top te lopen om het daar liggende kasteel te bezichtigen.We lopen daarna uren om het ook daar liggende kerkhof te bezichtigen. We kunnen de ingang maar niet vinden. Je blijkt gewoon heel brutaal over een laag kettinkje heen te moeten stappen om naar binnen te gaan.
Het kerkhof is de moeite waard om te bezichtigen. Men wordt daar begraven in nissen in muren die tot vier/vijf etages hoog zijn. Het is net een nieuwebouwwijk. Het is zo groot dat er zelfs een buslijn doorheen gaat.
Wij overbruggen op de Montserrat 200 meter hoogteverschil lopend in plaats van met het kabelbaantje om de kapelletjes van de daar vroeger wonende kluizenaars te bezichtigen.

We winkelen veel en af en toe liggen we ook even aan het strand. We beklimmen twee tot driemaal per dag de 58 treden naar ons appartement. Kortom met mijn conditie is niets mis. En dan blijk ik gordelroos te hebben. De rugpijn waartegen ik driemaal daags een sterke pijnstiller neem komt niet van mijn ribben, nee na verloop van een week maakt de pijn plaats voor een huiduitslag die vreselijk jeukt en dat is dus gordelroos. En wie krijgen er gordelroos? Vooral mensen boven de 60 (ja, dat klopt, ik ben nu zelfs 65) en met een verminderde weerstand! Nou ja zeg, daar hadden ze de afgelopen drie jaar mee aan moeten komen maar niet nu.
Goed, het is al over zijn hoogtepunt heen. Nog drie dagen niet zwemmen. Maandag kan ik weer bewijzen dat het met die conditie van mij echt wel meevalt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach Loekie, als het zwemmen nu iets minder is dan kun je er niets aan doen (hahaha, de beste stuurlui staan aan wal niet?).

Wat een leuk stukje heb je geschreven.

Ik hoop dat de gordelroos snel opknapt.

Fijn weekend, groetjes Monique.

Anoniem zei

Hai Loekie,

Wat jammer nou dat je niet mag zwemmen,zeker met het mooie weer.
Hoop dat het snel weg is en je het water weer in kunt.En dan natuurlijk goeie afstanden maakt!
Italië lijkt me prachtig!

groetjes Hendrike