zondag 12 september 2010

Dan is dat ook weer rechtgezet. Of toch niet?

Vandaag dus weer even getraind om te kijken hoe het nu zit met die conditie van mij. Nu, daar is niets mis mee. Lekker een training van 1700 meter afgewerkt in zo'n 5 kwartier. En dat na een paar weken niets doen. Valt dus alleszins mee. Wat zeg ik. Dit is goed.
Wat al zwemmend tot mij doordrong was dat verminderde weerstand en conditie niets met elkaar te maken hebben. Of misschien juist wel. Topsporters verkeren in een uitstekende conditie, maar juist omdat ze zoveel van hun lichaam vergen om in die conditie te komen en die te behouden hebben zij wel een verminderde weerstand en zijn zij niet zo goed bestand tegen allerlei rondvliegende virussen en bacterien. Dat maakt dat ik weer opgelucht ademhaal. Ik ben gewoon een topsporter, die ook nog eens net een operatie achter de rug heeft. Brengt wel een niet te verwaarlozen probleem met zich mee. Dan moet ik een goede balans zien te vinden tussen arbeid en rust. En kijk, daar ben ik dus weer zeer slecht in.

1 opmerking:

Anoniem zei

Tja,die balans dat is altijd zo lastig heh...
Maar een topsporter ben je zeker!
Ik vind het reuze knap wat jij allemaal doet met wat je achter de rug hebt!
Groeten Hendrike