vrijdag 26 maart 2010

Cultuur en toch weer AMC

Normaal plakken mijn vriendin M-U en ik bij een ziekenhuisbezoek altijd iets cultureels eraan vast. Vorige keer moesten wij Van Gogh schrappen omdat het ziekenhuisbezoek te lang duurde, dus spraken wij af nog eens naar Amsterdam te gaan, gewoon, alleen museumbezoek. Dat was gisteren. En omdat de avond daarvoor de Matthaeus Passion opgevoerd werd in Utrecht door het Utrechts Studentenkoor en -orkest, waar wij ook kaarten voor hadden, bleef ik die nacht ook maar gezellig slapen zodat ik niet 's avonds laat terug hoefde naar De Bilt en 's morgens vroeg weer naar Utrecht.
Gevolg was natuurlijk wel te laat naar bed, dus ook te laat op, dus te laat op weg. Op weg naar het station belde mijn longarts uit het AMC die eigenlijk de dag daarvoor had zullen bellen. Wat ik ervan begreep, want door langsrijdend verkeer kon ik het niet helemaal goed verstaan, was dat de longinhoud goed is maar dat er in de kleine luchtwegen ontstekingen te zien waren. Dat zou de moeheid verklaren en de benauwdheid en het hoesten. Ze zou daarvoor antibiotica voorschrijven en wilde eigenlijk ook wat slijm op kweek zetten. Kwam dat even goed uit, wij waren op weg naar Amsterdam. Geen probleem om even een tussenstop te maken bij het AMC. Dus toch weer de combinatie cultuur-ziekenhuisbezoek. We hebben toen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt daar een broodje te nuttigen en daarna met de metro naar Weesperplein en verder gelopen naar het museum en gelopen door het museum en gelopen door de stad en na een hele gezellige dag heel moe gezeten in de trein. Thuis ben ik gelijk plat gegaan. Alles deed zeer van moeheid, maar dat had ik er wel voor over.
Vandaag de antibiotica opgehaald. Een kuur van 30 dagen, 2 tabletten per dag. Dat vind ik wel een beetje veel, maar ja ik ben dan ook wel een super deskundige. Ik kan met twee antibioticakuren en een prednisonkuurtje in 5 maanden tijd toch nog ontstekingen produceren. Doe het mij maar eens na. Ben ik toch nog ergens zeer bedreven in. Of ik hier goed mee zwem tijdens de wedstrijden morgen vraag ik mij af. Maar goed zwemmen zat er toch al niet in, dus eigenlijk maakt dat niets uit. Heb ik nu tenminste weer een excuus: De antibiotica.
Woensdag 7 april weer terug naar AMC om verdere uitslagen te horen en hoe nu verder.

Geen opmerkingen: