dinsdag 24 mei 2011

Uitgaan van je kracht!

Ik kwam niet met lege handen thuis uit het ziekenhuis na het controle onderzoek. Zo'n controle is toch altijd weer spannend. Zeker gezien het vele hoesten van de afgelopen maanden, het benauwd zijn en de moeheid. Op de foto constateerde de radioloog dat er een stuk long miste. Dat was geen verrassing. Was al een tijdje bekend. Helaas, vervanging niet mogelijk. Ik zal het ermee moeten doen. Dat was gelukkig het enige wat geconstateerd werd. De rest zag er prachtig uit. Maar waarom hoest ik dan en waarom ben ik zo benauwd?
Dit keer was er misschien een verklaring voor het vele hoesten. Mijn longarts was in Amerika geweest en daar werd bevestigd wat hij altijd al dacht. De onderste luchtwegen zijn niet van nature steriel, waar men altijd van uit is gegaan. Op micro niveau kunnen er infecties ontstaan die op den duur chronisch worden. En dat is waarschijnlijk bij mij het geval. Dus maar weer een antibioticumkuur van drie maanden er tegenaan. Voor het licht worden in mijn hoofd en bijna flauwvallen bij flinke hoestbuien is ook een verklaring. Door mijn goede conditie die ik heb (ik zou zeggen had, maar mijn longarts zei heb) kan ik krachtiger hoesten dan anderen. Die kracht zorgt ervoor dat er een drukverschil ontstaat in mijn hart, waardoor het bloed moeilijker terug kan stromen. De bloedverdeling is dus even niet goed en gecombineerd met mijn toch al van nature lage bloeddruk veroorzaakt dat een licht gevoel in mijn hoofd en de neiging tot flauwvallen. Tenminste, zoiets begreep ik ervan. En kijk, dat is nu weer goed nieuws. Hier kan ik wat mee. Ik ga mij direct aanmelden bij de asthmavereniging en vraag of daar nog meer hoesters zijn, zodat wij misschien in een competitie onze krachten kunnen meten. Ik zie het helemaal voor mij. Wie hoest het hardst en valt het eerst flauw. Ik heb de laatste maanden hierin zo hard getraind dat ik best tot de top zou kunnen gaan behoren. Zie je wel, ik moet niet uitgaan van wat ik niet kan, ik moet mij richten op dat, waar ik goed in ben.
Eind augustus weer terug komen. Kijken wat al deze medicijnen voor uitwerking hebben gehad.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Loekie goed nieuws gewoon en je moet het ermeen doen.
Ik kijk er naar uit je de 6e te ontmoeten.

groetjes Monique

Mar zei

Loekie,
Inderdaad goed nieuws!!!
En de 6e zie je ons zonder hele long ook nog eens, dus we zullen veel te bespreken hebben :-)
Maar ik ben dus ook die van .....mijn glas is nog half vol ;-)

Groetjes Aussie Mar, nu vanuit Rome hahahaha

Hendrike zei

Toch goed nieuws, gefeliciteerd! Hoop dat het hoesten nu ook snel minder wordt,want dat is wel erg vervelend.

Sagita zei

Je hebt er weer een humoristisch stukje van gemaakt. Duimpje omhoog!