zondag 22 augustus 2010

De lift gaat omhoog

Het gaat goed met mij. Deze zomer kon ik weer "normale" trainingen aan, met een kleine dip vlak na het operatief schoonmaken van mijn bijholtes. Ook in het open water kon ik weer afstanden van een kilometer aan. Dat de schoolslag dan bijna net zo snel (lees langzaam) gaat als de vrije slag, ach, dan kan ik mij volgend jaar weer verbeteren. Absoluut hoogtepunt kwam vandaag op het NMK 2km schoolslag. Op grond van mijn schoolslagtijden op de kilometer dit seizoen (gemiddeld in de 25 minuten) hoopte ik de dubbele afstand in 55 minuten te kunnen doen. Tot mijn grote verrassing bleek de tijd beduidend sneller. 51.43.49 Dat betekent nauwelijks verval op de 2e kilometer en de titel Nederlands Kampioen. In zowel het vrijeslagklassement als het schoolslagklassement sta ik in mijn leeftijdsgroep nu bovenaan. Kortom, een succesvolle zomer. Nu nog een weekje vakantie in Barcelona. Dan op 11 september nog een openwaterwedstrijd in Beilen en dan vol vertrouwen het winterseizoen in, met als doel deelname aan de EMK in Jalta (Oekraïne) volgend jaar en een snellere vrije slag in het open water.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heej Loekie, goed gezwommen vandaag in een supertijd!!!
Patty

Anoniem zei

Super! Gefelicteerd met die mooie tijd!
Lidia